ERASMUS PROGRAMI
ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ
GİTMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER
İLK ADIM
Erasmus Birimi gideceğiniz üniversiteye yazarak Erasmus öğrencisi olarak sizin seçildiğinizi bildirecektir.
EV SAHİBİ ÜNİVERSİTEYE BAŞVURU
Erasmus Birimi seçildiğinizi bildirdikten sonra öğrencilerin karşı kurumla iletişime geçerek Erasmus başvurularını gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Karşı üniversite ile ilgili gerekli iletişim detaylarına
İkili Anlaşmalar sayfasından gideceğiniz üniversitenin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Öncelikle gideceğiniz üniversitenin web sitesine girerek Erasmus başvuru koşullarını inceleyiniz. Genellikle Incoming Students, Erasmus yada Exchange Students bölümlerinde başvurularla ilgili bilgi bulabilirsiniz. Eğer web sitesinde yeterli bilgi yoksa size iletişim detayları verilen koordinatöre yazarak başvuru koşulları hakkında bilgi isteyiniz.
Karşı kurumlar Erasmus öğrencisi başvurularında genellikle başvuru formu doldurulmasını, transkript, konaklama formu vb belgelerin eklenmesini istemektedirler. Çoğu zaman doldurulan formların karşı kuruma posta ile ulaştırılması talep edilmektedir.
Bazı kurumlarda online başvuru mevcuttur. Karşı kurumun istediği şekilde başvuruyu gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
ONLINE LEARNING AGREEMENT / ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENİM ANLAŞMASI
Erasmus Bölüm Koordinatörünüz ile birlikte yurtdışında alacağınız dersleri seçmeniz ve Learning Agreement Formuna kaydetmeniz gerekmektedir.
Genellikle gideceğiniz üniversitenin web sitesinde Erasmus öğrencilerinin alabileceği dersler belirtilmektedir. Bu dersleri Akademik Birim Koordinatörünüz ile incelemeniz ve karşı kurumda alacağınız dersleri seçmeniz gerekmektedir.
Eğer karşı kurumun web sitesinde ders listesi yoksa, size iletişim detayları verilen karşı kurumdaki koordinatör ile iletişime geçiniz ve alabileceğiniz derslerle ilgili bilgi isteyiniz.
Ders seçimi yapılırken 1 dönem için 30, 1 yıl için 60 ECTS kredisi hedeflenmelidir.
Online Learning agreement hakkında ayrıntılı bilgiye
buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Learning Agreement'da belirlenen derslerin isimleri ÇOMÜ'de o dönem okutulan derslerden değişik olabilir, ders sayısı daha az ya da daha çok olabilir. Ancak, Learning Agreement'i imzalanarak öğrencinin gittiği kurumda alacağı derslerin, ÇOMÜ'de alacağı derslere denk olacağını kabul etmektedir.
Öğrencinin aldığı derslerde başarılı oldukları ve 30 ECTS kredisi getirdikleri takdirde, Türkiye'ye döndüklerinde eğitimlerinin yurt dışında geçirdikleri dönemini Türkiye'de geçirmiş gibi sayılacaktır. Transkriptlerinde yurtdışında aldıkları dersler gözükecektir. Başarısız oldukları dersler ise ilgili bölüm kurulunda görüşülerek karara bağlanacak, o dersler için bir sonraki dönem hangi dersleri almaları gerektiği belirlenecektir.
Gidilecek kuruma herhangi bir kayıt veya harç ücreti ödenmez. Ancak gidilecek kurum, kendi öğrencilerinden talep ettiği kayıt ve harç ücreti harici küçük meblağlı ödemeleri Erasmus öğrencilerinden de talep edebilir. Bu çeşit ödemelere örnek spor tesisleri abonelik ücreti, ulaşım ücreti olabilir.
LEARNING AGREEMENT / YÜKSEK LİSANS - DOKTORA ÖĞRENCİLERİ İÇİN
Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerinin eğer ders alma zorunlulukları yoksa, tezlerini hazırlıyorlarsa Learning Agreement'larını hazırlarken:
Table A: Study Programme at Receiving Institution bölümüne "Thesis Study" yazacaklardır ve toplam 30 kredi şeklinde belirteceklerdir.
Table B : Recognition at Sending Institution bölümüne "Alan Uzmanlık Dersi" yazacaklardır ve toplam 30 kredi şeklinde belirteceklerdir.
LETTER OF ACCEPTANCE
Başvuru işlemlerini tamamladıktan sonra karşı kurum size Letter of Acceptance (Kabul Mektubu) gönderecektir. Karşı kurum tarafından bu belgenin gönderilmesi süreç alabilir. Bu konuda sabırlı olmanız gerekmektedir.
Karşı kuruma yazarak öncelikle Letter of Acceptance'ın size fakslanmasını ya da scanlanarak gönderilmesini talep ediniz.
Ayrıca, orijinal/asıl kopyanın posta adresinize gönderilmesini isteyiniz. Posta ile gönderilecek adresi mutlaka açık ve net biçimde belirtiniz. Vize işlemlerinizde mutlaka Letter of Acceptance'a gereksinimiz olacaktır. Bu mektup gelmeden vize işlemlerinize başlamanız mümkün değildir.
CERTIFICATE OF CONFIRMATION & LETTER OF NOMINATION
Erasmus Birimi tarafından hazırlanır ve talep edilmesi halinde öğrenciye teslim edilir.
Bu belge üniversitemiz tarafından Erasmus hareketliliğine seçildiğinizi, hangi üniversitede hareketlilik gerçekleştireceğinizi ve ne kadar hibe alacağınızı içerir.
PASAPORT
Öğrencilerin en az 1 yıllık pasaport almaları gerekmektedir.
VİZE
Gidilecek ülke için vize almak gerekebilir ve her ülkenin vize koşulları farklıdır. Bu nedenle ilgili ülkenin Konsolosluğuna yada Büyükelçiliğine başvurulması gerekir. Bazı durumlarda vize almak aylar sürdüğünden vize için erken başvurmak çok önemlidir.
Vize almak için COMU'den Certificate Of Confirmation & Letter Of Nomination mektubunu ve gideceğiniz kurumdan gönderilen Letter of Acceptance, Yolculuk ve Seyahat Sigortası gerekecektir. Ayrıca her ülke konsolosluğu kendi kurallarına göre çeşitli belgeler istemektedir. Konsolosluklara başvurarak gerekli belgeleri öğrenmeniz gerekmektedir.
SAĞLIK VE YOLCULUK SİGORTASI
Öğrencilerin gitmeden önce yol ve orada bulunacağınız dönemi kapsayacak sağlık sigortası yaptırması gerekmektedir. Bu sigorta vize işlemleri sırasında da gerekli olmaktadır. Öncelikle gidilecek ülkenin Konsolosluğu ile ilişkiye geçilip ne tür bir sigorta istedikleri öğrenilmelidir. Vize için zaman zaman farklı koşullarda sigorta istenmektedir.
Vize için gerekli olmasa da sağlık ve yolculuk sigortası yaptırılması yurtdışında bulunduğunuz süreçte korunur olmanız açısından gereklidir. Yaptıracağınız sigorta orada yaşayacağınız her türlü sağlık sorununuzdan kaynaklanabilecek masrafları karşılayabilecek özellikte olmalıdır. Gideceğiniz ülkede yaşayabileceğiniz sağlık sorunlarının tedavisinden doğacak masraflardan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi sorumlu tutulamaz.
Sağlık ve yolculuk sigortasını iki şekilde yaptırabilirsiniz :
1. Sigorta Şirketi : Özel bir sigorta şirketine giderek gideceğiniz ülke için Sağlık ve Yolculuk Sigortası yaptırabilirsiniz. Sigorta şirketinden sigorta poliçesinin İNGİLİZCE kopyasını da istemeyi unutmayınız.
2. SGK - Yurtdışı Sağlık İşlemleri: Türkiye'de çalışan ya da emekli anne babaların vesayetinde olan çocuklar, Türkiye ile Sosyal Güvenlik Anlaşması olan bir ülkede eğitim için bulundukları sürede de SGK haklarında bir kesinti olmamakta ve yurtdışında da sağlık sigortasından yararlanabilmektedirler. Öğrencinin bu hakkından yararlanabilmesi için SGK'dan belge almaları gerekmektedir.
SAĞLIK VE SİGORTA BEYANI
Erasmus ofisine teslim edilecek belgeler arasında bu konuyla ilgili Sağlık ve Sigorta Beyanı da bulunmaktadır. Bu belgeye buradan ulaşabilirsiniz.
KONAKLAMA YERİNİN BELİRLENMESİ
Öğrenciler gidecekleri kurum ile ilişkiye geçerek konaklama yerinin ayarlanmasını sağlarlar. Bu konuda Erasmus Birim Koordinatörleri'nden destek alabilirler.
Bazen evsahibi üniversite öğrenci yurdu için form gönderir ve doldurulmasını ister, bazı üniversiteler ise yalnızca konaklama olanakları ile ilgili bilgi yollar ve öğrencinin gerekli başvuruları yapması gerekir.
BANKA HESABI
Ziraat Bankası'nın size uygun bir şubesinde Euro Hesabı açtırınız ve aşağıdaki linkten indireceğiniz Bilgi Formu'nda hesap detaylarını ve IBAN numarasını belirtiniz.
BİLGİ FORMU
Bilgi formunu buradan indiriniz ve bilgisayarda doldurunuz. Formda kişisel bilgilerinizin yanı sıra, Ziraat Bankası'nın herhangi bir şubesinde
açtıracağınız Euro Hesabının da detayları istenmektedir. Bu hesap hibenizin ödenmesi için gereklidir.
ÇOMÜ KAYDI VE HARÇLAR
- Öğrencilerin yurtdışına gitmeden önce eğer varsa ÇOMU harçlarının yatırılması gerekmektedir.
- Ancak zorunlu dersler de dahil olmak üzere ders seçilmeyecektir. Öğrencilerin alttan dersleri olması da Erasmus'tan yararlanmalarına engel değildir. Ancak bu öğrencinin kendi sorumluluğundadır. Bölüm dönüşte zorunlu derslerin alınmasına, alttan derslerin tekrarlanmasına karar verebilir.
- Öğrencilerin Erasmus öğrencisi oldukları konusunda Akademik Danışmanlarını bilgilendirmelilerdir.
- Erasmus Ofisi resmi yazı göndererek Öğrenci İşlerini Erasmus öğrencisi oldukları konusunda bilgilendirecektir.
ERASMUS BİRİMİNE GETİRİLECEKLER
- Bilgi Formu (buradan indirilip gelmeden önce doldurulacak.)
- Kabul Mektubu (Acceptance Letter)
- Learning Agreement Belgesi (Tüm imzaları & mühürleri tamamlanmış halde)
- Pasaportun kimlik ve vize sayfalarının kopyası
- Sigorta poliçesinin İngilizcesi veya anlaşmalı ülkelere (Almanya-Çekya-Romanya) gidenler için varsa SGK’dan alınan sigorta belgesi
- Sağlık sigorta beyanı (buradan indirilip gelmeden önce doldurulacak.)
HAREKETLİLİK SÖZLEŞMESİ
Öğrenciler gitmeden önce Erasmus Birimi tarafından hazırlanacak, sözleşme öğrenci ve Erasmus Kurum Koordinatörü tarafından imzalanacaktır. Sözleşme iki kopya halinde hazırlanır, bir kopya Erasmus Birimi'nde, bir kopya ise öğrencide kalır.
HİBELERİN ÖDENMESİ
Hibe bütün evraklar Erasmus Ofisi'ne teslim edildikten ve Hareketlilik Sözleşmesi öğrenci ve Erasmus Kurum Koordinatörü tarafından imzalandıktan sonra ödenir.
Öğrencilere hibeleri 2 taksitte ödenir.
Birinci taksit : Öğrenci gitmeden önce %80 verilir.Öğrencinin hibeyi alabilesi için mutlaka Erasmus Birimi'ne aşağıdaki belgeleri getirmiş olması gerekmektedir. Hibe vize alındıktan sonra ödenir.
İkinci taksit : Değişim dönemi sonunda, öğrencinin Öğrenci Final Raporu, Transkript, ve Katılım Sertifikasını / Confirmation of Stay Formunu teslim etmesi sonrası, Confirmation of Stay formunda belirtilen öğrenim başlangıç-bitiş tarihlerine göre toplam hibesi yeniden hesap edilerek yapılır.
Öğrenciler yalnızca Erasmus öğrenim dönemleri için yurtdışında bulundukları süre karşılığı hibe alabilirler; planlanan değişimden daha kısa kalınması halinde yalnızca kalınan süre dikkate alınarak hibe miktarı tekrar hesaplanacaktır.