Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Erasmus Koordinatörlüğü

Ders Verme Hareketliliği Başvuru Rehberi

BAŞVURU PROSEDÜRÜ

Erasmus Öğretim Elemanı Hareketliliği Programından yararlanmak isteyen öğretim elemanları çevrimiçi başvuru yapabilmek için öncelikle kabul mektubu almalıdır;

1.           İkili Anlaşmalar sayfasından bölümünüzün anlaşmalı olduğu üniversiteleri inceleyiniz. Hareketliliği anlaşmalı olduğunuz bir Üniversite ile yapabilirsiniz. Gitmek istediğiniz üniversite veya üniversiteleri belirleyiniz. İletişim bilgilerinden ve üniversitelerin internet sitelerinden Erasmus ve Bölüm Sorumlularını tespit ediniz. İkili Anlaşmalar Sayfası için tıklayınız. Son tarihi 2021 olarak görülen anlaşmalar Avrupa Komisyonunun Pandemi koşullarında aldığı karar gereği 2021-2022 Akademik Yılı sonuna kadar uzatılmıştır, adaylar bu anlaşmalardan yararlanabilir.

2.           Bölümünüzde anlaşması bulunan ve gitmek istediğiniz üniversitenin Erasmus ve Bölüm Sorumlularına e posta ile yazışarak ders verme hareketliliğinden faydalanmak istediğinizi belirtiniz ve anlaşmanız halinde; hareketliliğin planlanan tarihlerinin, süresinin ve üniversitenin adının açıkça belli olduğu bir e posta alınız. Bu e postayı “pdf” formatında kaydediniz.

3.           Bölümünüzde anlaşması olmayan bir üniversiteye gitmek istiyorsanız kabul mektubuna ek olarak anlaşma imzalanmasını sağlamalısınız. Yeni bir ikili anlaşma prosedürleri hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız.

 

KABUL MEKTUBU ALINMASI ARDINDAN ÇEVRİMİÇİ SİSTEM ÜZERİNDEN BAŞVURU REHBERİ

Çevrimiçi sisteme başvuru yapmadan önce aşağıdaki “Akademik Personel Eğitim Alma Hareketliliği Başvuru Formu”nu indirip doldurmalısınız.

Başvuru Formunu buradan indirebilirsiniz.

Çevrimiçi Başvuru Sistemine Ulaşmak İçin Tıklayınız.

  1. Formda göreceğiniz “Adayın Cevabı” sütununu hücrelerin yanlarında görebileceğiniz “ok” işaretini kullanarak “evet” için “E”; “hayır” için “H” seçeneğini seçerek ilerlemelisiniz.

Daha Önce Erasmus Ders Verme Hareketliliği gerçekleştirilmiş birimler listesine ulaşmak için tıklayınız.

  1. Formun 12. Sorusunu 0 ile 100 arasında bir değer olarak girmelisiniz. Puanınız tam sayı değil ise 0,5 ve üzerini yukarıya, 0,4 ve altındaki değerleri aşağıya yuvarlayınız. (85,5 = 86) (85,4 = 85)

 

  1.  Formunuzu doldurduktan sonra “farklı kaydet” seçeneği ile dosya ismi “Adınız-Soyadınız” olacak şekilde kaydediniz.

  1. Online Başvuru Sayfasına bağlanarak karşınıza çıkan online sisteme kaydolunuz. (Eğer daha önceden kaydolduysanız doğrudan sisteme giriş yapabilirsiniz.)

  1. “Erasmus+” simgesini seçiniz.
  2. “Personel” simgesini seçiniz.
  3. “Giden Akademik Personel” simgesini seçiniz.
  4. Kullanmak istediğiniz e posta adresinizi, şifrenizi ve TC Kimlik numaranızı giriniz. Ardından “Üst Birim” seçeneklerinden kadronuzun bulunduğu birimi ve alanınız olan “Bölüm” bilgisini giriniz. “Başvuru Tipi” olarak “Ders Verme”yi seçiniz. “Başvuru Dönemi” seçeneği ise “2021-2022 Tercih Bazlı” olarak seçilmelidir.

  1. Kaydet tuşuna basmanız ardından ön kaydınızın gerçekleştiğine ve sisteme giriş yapmanız gerektiğini gösteren bir uyarı alacaksınız. Herhangi bir boş kısma tıkladığınızda giriş sayfasına yönlendirileceksiniz.

  1. E posta adresiniz ve kullanıcı adınız ile sisteme giriş yapmanız ardından açılan “Başvurularım” sayfasında göreceğiniz mevcut başvurunuz; “Başvuruyu Tamamla” seçeneğine tıklayarak devam ettirmelisiniz.

  1. “*” ile işaretlenmiş alanlar zorunludur. İstenilen bilgileri doldurduktan sonra “Kaydet ve Sonraki Adıma Geç” seçeneğine tıklayınız.

  1. Sonraki sekmede akademik ünvanınız ve üniversitemizde çalışma süresini yıl olarak giriniz. Ardından “Kaydet ve Sonraki Adıma Geç” seçeneği ile devam ediniz.

  1. Sonraki ekranda hareketliliğe katılacağınız Üniversite adını, ülkesini ve hareketliliğin planlanan tarihlerini giriniz. Hareketlilik günlerini 7 gün (Pazartesi-Pazar) olacak şekilde girmelisiniz.

  1.  Geçmişte Erasmus Ders Verme Hareketliliğine katıldıysanız “Geçmiş Aktivite Bilgisi Ekle” seçeneğini seçerek söz konusu hareketliliği sisteme giriniz. Ardından “Save” tuşuna basarak sisteme ekleyiniz. Ardından “Kaydet ve Sonraki Adıma Geç” seçeneğine tıklayınız. Geçmişte hareketliliğe katılmadıysanız herhangi bir ekleme yapmadan “Kaydet ve Sonraki Adıma Geç” seçeneğine tıklayınız.

  1. Sonraki sayfada kabul mektubu almış olduğunuz üniversiteyi anlaşmalı üniversiteler arasından seçiniz. Dönem olarak “bahar” dönemi seçiniz. Ardından “Kaydet ve Sonraki Adıma Geç” seçeneği ile devam ediniz. Bu aşamada anlaşmalı üniversiteleri göremiyorsanız farklı bir internet tarayıcısında deneyiniz. Hala görünmüyorsa konu hakkında erasmuspersonelcomu.edu.tr adresine bilgi veriniz.

  1. “Gerekli Belgeler” ekranına geldiğinizde daha önce indirip doldurduğunuz “Başvuru Formu” ve hareketlilik için kabul aldığınız Üniversiteden alınmış “Davet Mektubunu” sisteme “upload” seçeneği ile yüklemeniz zorunludur. Aksi halde başvurunuz ilerlemeyecektir. Belgelerin PDF ve Excel formatında olması gerekmektedir.

  1. Eğer başvuru formunda 7,8,9 ve 12. Sorulara olumlu cevap verdiyseniz bunları destekleyici belgeleri de sisteme yüklemelisiniz.
  • Dil Durumu Kanıtlayıcı Belge: Yabancı dil puanınızı gösterir belgeniz var ise pdf olarak sisteme yükleyiniz.
  • Erasmus Anlaşması Kanıtlayıcı Belge: Eğer Erasmus Anlaşması yaptıysanız yaptığınız anlaşmaların e posta yazışmalarını tek bir pdf dosyası olarak yükleyiniz
  • Erasmus Ders Teklifi Kanıtlayıcı Belge” : Erasmus+ kapsamında Üniversitemize gelen yabancı öğrenciler için hazırlanan ULP kodlu ders havuzuna dersiniz var ise ilgili belgeleri tek bir pdf olarak yükleyiniz.
  • Erasmus Öğrencilerine Ders Verme Kanıtlayıcı Belge: Erasmus+ kapsamında Üniversitemize gelen yabancı öğrencilere ders verdiyseniz öğrencilerin not durum belgelerini tek bir pdf olarak yükleyiniz.

“Kaydet ve Sonraki Adıma Geç” seçeneği ile devam ediniz.

  1. Ardından açılan sayfadaki onay kutusunu işaretleyerek “Başvuru İşlemini Tamamla” seçeneği ile devam ediniz.

  1. Bu aşamada başvurunuz ofisimizin kontrolüne gönderilmiştir. “Başvuru Durumu” olarak “İşlemde” görünecektir.

  1. Ofisimizin kontrolü sonrasında herhangi bir sorun yok ise “Ofis Onayladı” olarak görülecektir. Kontrolün 2 işgünü sürmesi beklenmektedir. Eğer "başvuru durumu" sekmesi "OFİS ONAYLADI" şeklinde görünüyorsa başvuru süreciniz tamamlanmıştır.

  1. Ofisimizin kontrolü sonrasında belgelerinizde ya da başvuru formunuzda olan bir sorun durumunda kayıt sırasında kullandığınız e posta adresinize bilgilendirme yapılarak başvurunuzu güncellemeniz istenecektir. Sistemde başvuru durumunuz ise aşağıdaki gibi “Online Kayıtlı” şeklinde görülecektir. Bu noktada size gelen e postada belirtilen uyarılara göre başvurunuzu güncellemeniz gerekmektedir.
  2. Başvurunuzun kontrol edilebilmesi için son başvuru tarihinden 2 gün önce başvuru işlemlerinizi tamamlanamanızı öneririz. Aksi takdirde belgelerinizin kontrolü başvuru süresi bitmeden tamamlanamayabilir ve başvuru belgelerinizde bir sorun olması halinde hatalı belgeden dolayı başvurunuz geçersiz olabilir. Hatalı belgelerin düzeltilebilmesi ve başvurunuzun geçerli olabilmesi için son başvuru tarihinden 2 gün önce başvuru işlemlerinizi tamamlamanızı tekrar öneririz.